Payrolling voor detailhandel

20-09-2022

Payrolling voor detailhandel

Payrolling voor detailhandel kan een gemakkelijke oplossing zijn voor jouw tijdelijke werknemers en flexibel personeel. De detailhandel is een van de branches waar het meest gebruik gemaakt wordt van payrollwerknemers. Op deze wijze ben jij als ondernemer in de detailhandel verzekerd van personeel en loop je geen werkgeversrisico’s. Daarnaast heb je als ondernemers minder tot geen omkijken naar alle administratieve werkzaamheden die komen kijken bij het zelf in dienst nemen van werknemers. Daarom is payrollen voor detailhandel de perfecte manier om je handen vrij te krijgen en je vol te kunnen richten op je onderneming.

Payrolling de ideale oplossing voor de detailhandel

Vaak heb je als ondernemer genoeg om je druk over te maken binnen je eigen bedrijf. Hierbij kan de salarisadministratie vaak als vervelende en tijdrovende taak worden beschouwd. Het uitbesteden van deze administratie doormiddel van payroll kan hier een goede oplossing voor zijn.

Het is gebruikelijk dat veel ondernemingen in de detailhandel kiezen voor payrolling. Zeker na de coronapandemie en invoering van de WAB in 2020 komt payrolling voor detailhandel steeds vaker voor.

In tegenstelling tot uitzending heb je bij payrollen zelf de touwtjes in handen doordat je je eigen personeel werft en selecteert. In feite ben en blijf jij de werkgever van je personeel en nemen de payroll organisatie enkel het juridische werkgeverschap van je over. Hierdoor loop jij minder werkgeversrisico omdat de payrollorganisatie de kosten van uitval en verzuim op zich neemt. Daarnaast hoef je ook geen (ontslag) vergoedingen aan deze werknemers uit te keren. Kortom jij bent alleen verantwoordelijk voor het werven en begeleiden van je medewerkers, de rest doen wij!

Payrolling voor detailhandel

De kosten van payrolling voor detailhandel

De kosten voor payrolling verschillen per payrollorganisatie. Bij ons betaal je enkel een vaste kostprijs per gewerkt uur. Als ondernemer maak jij zelf een prijsafspraak met de payrollwerknemer, deze prijs bepaal je zelf echter moet je hier wel rekening houden met de cao of beloningsregels die gelden voor jouw bedrijf of branche. De prijs die jullie afspreken is het brutoloon van de payrollwerknemer. Over dit brutoloon wordt door ons en kleine commissie berekent, de ‘omrekenfactor’. Binnen het tarief zitten ook de standaardkosten zoals het loon, premies, belastingen en reserveringen voor ziekteverzuim.

De voordelen van payrolling

Het payrollen bij een payrollorganisatie kent voor jou als ondernemer verschillende voordelen. Zo hebben wij een eigen en kundige juridische afdeling waar je snel je vragen kunt stellen en die je kunnen voorzien van kundig advies. Als payrollorganisatie nemen wij de complete verloning van je personeel over en zorgen we voor snelle betaling van het salaris, dragen wij de premies en loonbelasting af volgens de laatste wet- en regelgeving, betalen wij door bij ziekte en financieren wij de loonkosten voor je voor. Het enige wat jij van ons krijgt is een maandelijkse factuur! Payrolling voor detailhandel kan de oplossing zijn die jouw onderneming verder helpt!

Besteed de verloning van je personeel uit aan payroll select

Is jouw onderneming toe aan de volgende stap of wil jij je handen vrij krijgen om meer tijd aan je zaak te besteden in plaats van de tijdrovende salarisadministratie? Dan kan Payrolling voor detailhandel bij payroll select jouw verder brengen! Maak hier gemakkelijk een (bel) afspraak voor meer informatie!