Cookies Wij gebruiken cookies om de website optimaal te laten functioneren en om in te spelen op de informatiebehoefte van onze bezoekers. Door gebruik te maken van onze website stemt u in met het plaatsen van cookies. Lees meer hierover in onze privacy- en cookieverklaring.

Payroll Select van Jaar tot Jaar

Welkom op onze website. In onderstaand overzicht hebben we een aantal mijlpalen beschreven waar we trots op zijn. Hoogtepunten waar we met z’n allen hard voor hebben gewerkt. Uiteraard zijn er nog veel meer bijzondere momenten geweest in de afgelopen jaren. We hebben tal van mooie klanten mogen verwelkomen en we hebben inmiddels een mooi hecht en enthousiast team van medewerkers. Er is eigenlijk teveel om op te noemen. Maar dat is wat ons betreft ook niet nodig. Veel liever vertel ik u dat wij het nog veel belangrijker vinden om een rol van betekenis in te vullen in het verhaal van onze opdrachtgevers. Van groot tot klein. Want dat is tenslotte waar we het allemaal voor doen.

Afbeelding: Groepsfoto 2016
Afbeelding: nieuw pand

2017

Payroll Select verhuist naar nieuw pand in Deventer

In april 2017 betrekt Payroll Select een nieuw pand in Deventer aan de Hanzeweg. In dit moderne pand kunnen alle onderdelen en afdelingen van de Payroll Select groep ondergebracht worden en het biedt voldoende ruimte voor groei in de toekomst.

Afbeelding: Easystaff schuin

2016

Payroll Select neemt Easystaff over

Payroll Select heeft het in Amsterdam gevestigde Easystaff overgenomen. EasyStaff is opgericht in 1999 en met een team van circa 40 medewerkers bieden zij payrolling, backoffice- en contracting dienstverlening aan werkgevers en intermediairs in diverse branches. In 2015 realiseerde EasyStaff een payrolling-omzet van €65 miljoen.

Afbeelding: Logo Flint

Payroll Select neemt Flint Personeelspartner over

Payroll Select heeft het in Nijmegen gevestigde Flint Personeelspartner overgenomen. Flint Personeelspartner bestaat 10 jaar en heeft een sterke vertegenwoordiging in de regio Gelderland. Het bedrijf is gespecialiseerd in payrolling, back office diensten voor uitzendbureaus  en services voor zelfstandigen. De overname van Flint Personeelspartner biedt Payroll Select een goede aanvulling op bestaande dienstverlening.

Afbeelding: prokx

2015

Payroll Select neemt Prokx Payrolling Professionals over

Payroll Select heeft het in Deventer gevestigde Prokx Payroll Professionals overgenomen. 

Prokx Payroll Professionals heeft zich in de afgelopen 10 jaar ontwikkeld tot specialist voor payrolling in de horeca en realiseert op jaarbasis circa 35 miljoen euro omzet. De overname van Prokx Payroll Professionals biedt Payroll Select een sterk platform om de dienstverlening in de horecasector verder te optimaliseren en uit te breiden. 

Afbeelding: vcu-certificaat-abc-bouwsupport-3

VCU certificering behaald

Vanaf 5 mei 2015 is Payroll Select VCU-gecertifceerd. Dit houdt in dat VCA gecertificeerde bedrijven met een gerust hart hun medewerkers via Payroll Select kunnen payrollen. Payroll Select toont met de VCU-certificering aan dat zij op de hoogte is van veiligheidsaspecten en zorgvuldig omgaat met de veiligheid en gezondheid van uitzend- en payrollkrachten die werken in risicovolle werkomgevingen.

Afbeelding: payroll-select-vanjaartotjaar-abnamro

ABN Amro Participaties en Payroll Select
Per 5 februari 2015 neemt ABN AMRO Participaties een minderheidsbelang in Payroll Select. Oprichter en algemeen directeur Rick Simons kijkt uit naar de samenwerking: ‘Ik ben er trots op dat een dergelijk stevige partij als ABN AMRO ervoor kiest een belang te nemen in Payroll Select. Naar mijn mening voor ons een stabiele partner.’ Samen met ABN Amro Participaties is het mogelijk om onze ambitie te realiseren om te groeien, autonoom en door overnames.

Afbeelding: payroll-select-vanjaartotjaar-zember

2014

Overname Zember

Per 1 juli 2014 heeft Payroll Select ook de activiteiten van de Nijmeegse payrollorganisatie Zember overgenomen. Opnieuw een mooie mijlpaal in de geschiedenis van onze organisatie waarmee we ons marktaandeel in met name de Horeca aanzienlijk hebben kunnen vergroten.

Afbeelding: payroll-select-vanjaartotjaar-meesterhulp

Overname Meesterhulp
Met ingang van 1 juli 2014 heeft Payroll Select de activiteiten van Meesterhulp overgenomen. Na de overname van FairFlex onderwijs begin dit jaar, is dit de tweede onderwijs specialist die Payroll Select aan de organisatie heeft toegevoegd.

 

Introductie van het online kantoor "Mijn Payroll Select"

In 2014 maken we een belangrijke stap in de verdere digitalisering van onze dienstverlening, met als belangrijkste doelen voor de gebruikers: inzicht, efficiëntie en gemak. Maar uiteraard houden we het menselijke aspect van onze dienstverlening in de gaten en blijven wij ook goed bereikbaar voor persoonlijk contact met onze opdrachtgevers en medewerkers.

Afbeelding: logo klein

2013

Overname FairFlex

Eind 2013 namen wij FairFlex over, een bureau gespecialiseerd in W&S, detachering en payrolling in het onderwijs. Omdat we de activiteiten van FairFlex met die van ons hebben samengevoegd, kunnen wij opdrachtgevers binnen de onderwijssector een kwalitatieve en concurrerende dienstverlening aanbieden.

Afbeelding: payroll-select-vanjaartotjaar-10jaar

2012

10 jarig bestaan
In 2012 bestonden wij alweer 10 jaar. Een mooie mijlpaal waar we uiteraard bij stil hebben gestaan. Ook ons logo kreeg het hele jaar een feestelijk tintje.

Afbeelding: growth award

2011

75e plek European Growth Award
Begin 2011 kregen we te horen dat we tot Europa’s snelst groeiende organisaties behoorden. Tijdens een bijzondere avond in Brussel kregen we het officiële certificaat van de European Growth Awards uitgereikt door niemand minder dan de voormalig Bondskanselier van Duitsland, dhr. G. Schröder.

 

Volledig over op ons eigen verwerkingssysteem
Na jarenlang te hebben gewerkt op standaard uitzendsoftware, zijn we begin 2011 overgestapt op een compleet eigen gebouwd verwerkingssysteem. Een belangrijke reden om dit te doen was om onze processen zo efficiënt mogelijk in te kunnen richten. Maar dankzij de acquisitie van enkele zeer grote opdrachtgevers, werd het ook steeds belangrijker om meer maatwerk aan onze opdrachtgevers te kunnen bieden. Iets wat we als payroller binnen de standaardprocessen van de beschikbare uitzendsoftware naar ons zin te weinig konden doen.

 

ISO Certificering 9001:2008 behaald

Zeg wat je doet en doe wat je zegt. Dat is in het kort wat ISO inhoudt. Het geeft opdrachtgevers de zekerheid dat men duidelijkheid en continuïteit in de dienstverlening kan / mag verwachten. Een belangrijk certificaat in onze branche.

Afbeelding: vpo

2010

VPO Lidmaatschap
De VPO staat voor Vereniging van Payrollondernemingen. In 2010 werden wij lid van de vereniging omdat wij merkten dat payroll steeds algemener bekend werd en met name de grotere opdrachtgevers vroegen naar dit lidmaatschap.

Afbeelding: payroll-select-vanjaartotjaar-webaward

2009

HR Praktijk Webaward
Begin 2009 ging onze volledig nieuwe website live. Met een compleet nieuwe uitstraling, een moderne vormgeving en doelgroepgerichte informatievoorziening. Er was door verschillende mensen hard gewerkt aan deze nieuwe site en dus was het des te leuker dat we al snel een nominatie ontvingen voor de HR Praktijk Webaward in de categorie “Recruiting, tijdelijk personeel & payrolling”. We gingen er uiteindelijk zelfs met de hoofdprijs vandoor!

Afbeelding: payroll-select-vanjaartotjaar-abu

2007

ABU lidmaatschap
De ABU is de branchevereniging voor Uitzendbureaus. In 2007 werden wij hier lid van. Juridisch gezien verschilt onze dienstverlening namelijk niet van de dienstverlening van uitzendbureaus en bovendien hanteerden we vanwege de prima arbeidsvoorwaarden voor de medewerkers toch al de ABU CAO.

Afbeelding: gebouw

Verhuizing naar Zweedsestraat
In 2007 ging het hard. In omzet, maar ook in het aantal eigen medewerkers dat we in dienst hadden. Het ging zelfs zo hard, dat we moesten verhuizen. En dus werd ons pittoreske kantoor in de binnenstad van Zutphen (Spittaalstraat) ingeruild voor een groter pand aan de Zweedsestraat op industrieterrein de Mars. Tot op de dag van vandaag onze huidige locatie

Afbeelding: payroll-select-vanjaartotjaar-nen

NEN 4400-1 certificering
Sinds 2007 is er één hoogwaardig en onafhankelijk betrouwbaarheidskeurmerk voor alle ondernemingen die arbeidskrachten ter beschikking stellen en (onder)aannemers van werk: Dé Norm van de Stichting Normering Arbeid (SNA): NEN 4400-1. Wij behaalden na een strenge controle dit gewilde certificaat en hebben hem sindsdien ook weten te behouden.

Afbeelding: payroll-select-vanjaartotjaar-logo

2004

Nieuw logo
Na twee jaar was het tijd voor een nieuw logo. De blauw rode wiebertjes bleven en de pay-off “Uw personeel in goede handen” werd toegevoegd. Tot op de dag van vandaag is dit logo nauwelijks gewijzigd. Alleen de pay-off werd later nog wat aangescherpt (‘personeel’ is tegenwoordig ‘medewerkers’) net als het lettertype.

2003

Introductie Back office Services
In 2003 introduceerden wij als eerste de back office dienstverlening voor intermediairs. De filosofie hierachter was dat een uitzendbureau meer winstgevend kan zijn door een scheiding aan te brengen in de front- (werving en selectie) en back office (contracteren, verlonen, facturen en incasseren) werkzaamheden. Dat daar behoefte aan was werd al snel duidelijk. Meerdere bureaus besloten hun back office aan ons toe te vertrouwen en tot op de dag van vandaag verwelkomen we nog wekelijks nieuwe bureaus.

 

Verhuizing naar de Spittaalstraat
Net als zoveel ondernemingen zijn we klein begonnen. Maar al vanaf de allereerste dag zat de groei er goed in. En dus verhuisden we al binnen een jaar van ons éénkamer kantoor naar een bedrijfspand aan de Zutphense Spittaalstraat in de binnenstad van Zutphen.

Afbeelding: oude logo

2002

Payroll Select opgericht
Eén van de allereerste payrollers waren we. Met een rotsvast vertrouwen in de dienst en met ongekend veel enthousiasme boorden wij een markt aan waar nog maar weinigen echt vertrouwen in hadden. En met succes, zoals later zou blijken! Onze naam: “Payroll Select”.

Jaar tot jaar Payroll Select

Vragen?