Cookies Wij gebruiken cookies om de website optimaal te laten functioneren en om in te spelen op de informatiebehoefte van onze bezoekers. Door gebruik te maken van onze website stemt u in met het plaatsen van cookies. Lees meer hierover in onze privacy- en cookieverklaring.
Succesvol zijn door de juiste basiskennis

Succesvol zijn door de juiste basiskennis

9-7-2019

In onze business krijgen wij als payrollorganisatie nog al eens het verwijt naar ons hoofd geslingerd dat we ‘boefjes’ zijn en dat we regels verdraaien naar ons eigen gewin. Wij zijn echter van mening dat het verbeteren van de kennis van wet- en regelgeving bij opdrachtgevers helpt om duistere praktijken te voorkomen. Hoe minder kennis hij of zij heeft, hoe meer mogelijkheden een payroll- of uitzendbureau heeft om regels te ontwijken of zaken in het voordeel van het bureau uit te leggen.

 

Bij nieuwe klanten investeren wij dan ook graag in kennisdeling. Het tegenstrijdige in de praktijk is dat de opdrachtgever hier vaak helemaal niet ontvankelijk voor is. En die opdrachtgever eens ongelijk. ‘Jullie zijn toch de experts!’

 

Stel dat u een nieuwe auto koopt. U hoeft natuurlijk niet precies te weten hoe de techniek in elkaar zit van de verbrandingsmotor om met uw auto te kunnen rijden. U vertrouwt er immers op dat de fabrikant dit goed weet. U moet echter wel zelf weten hoe u moet schakelen, gas geven, sturen etc. Daarvoor is basiskennis nodig, die u als het goed is heeft opgedaan bij het halen van uw rijbewijs. Als u een nieuwe auto gaat uitzoeken, verdiept u zich misschien zelfs wel in de optiepakketten. Bij sommige opties heeft u wat meer uitleg nodig om de juiste keuze te kunnen maken.

 

Zo werkt het ook bij uitzenden en payrollen. U hoeft niet alle ins en outs te weten, want die weten wij. Het is echter wel handig om wat basiskennis te hebben. Zo weet u zeker dat u uw zaken goed geregeld hebt en uw medewerkers eerlijk behandeld worden.

 

Vanuit onze professionaliteit voelen wij de verantwoordelijkheid om onze opdrachtgevers en klanten de basisprincipes van de regels in ons vakgebied mee te geven. Deze bewustwording maakt dat zij niet alleen veel betere keuzes maken voor wat betreft het meest essentieel goed namelijk de medewerker, echter worden zij ook bewuster in de keuzes welke uitzendorganisatie beter bij ze past.

 

Willen jullie weten hoe wij dat doen? Wij komen dat graag een keer uitleggen.

 

Meld u aan voor de WAB-update en mis niets

Deel dit artikel